woensdag 12 december 2012

OP DE BOKKENWAGEN

Op dit moment heb ik geen winterse opnames kunnen maken en ben maar eens gaan kijken in mijn archief op zolder.
Een foto gevonden uit 1958, die is gemaakt aan de Boekelosestraat te Usselo en dat is alweer 54 jaar terug…
Van mijn geitenbok (hans) en een zeer moderne bokkenwagen, vooral voor die tijd, gemaakt door mijn oom Johan v.d. Barg uit Delden, carrosseriebouwer, woonde op landgoed Twickel, zijn werkplaats is momenteel een museum.
Dat was een mooie tijd uit mijn jeugd.
Hans stond overdag aan de stick langs de weg, en als ik uit school kwam en riep een keer van “Hans”, dan zette Hans zijn horens in de ring van de stick en trok hem uit de grond en kwam dan naar me toe gerend.
In de zomervakantie ging ik samen met Hans ( de bok) op vakantie naar mijn opa die in Enschede woonde op de boerderij. Opa woonde aan de andere kant van de stad. Je had natuurlijk wel veel bekijks, een bokkenwagen, een ventje erop met een rieten koffertje.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten