zaterdag 23 februari 2013

MIJN EERSTE AUTO... 

JAARTAL 1962.

Je bent net 18 jaar geworden, rijles nemen en na 10 lessen afrijden, ik woonde nog in het ouderhuis te Usselo. Ik heb de auto voor het rijexamen opgehaald en zelf naar Enschede gereden om daar het examen af te leggen. Raar, toch, geen rijbewijs en de auto meenemen naar het examen. Geslaagd, meteen een auto gekocht, een Fiat 500. Leuke auto.... maar ze hebben vergeten om de draagriemen er bij te leveren. Verschillende keren heeft deze auto me laten staan als ik van de verkering zondags avond terug naar huis wilde rijden... en moet je de keus maken, waar naar toe te lopen, naar huis of naar de schoonouders.!
Het is natuurlijk niet zo moeilijk... de liefde is groot..
Maandagmorgen kon ik dan met mijn zwager Gerrit mee rijden naar Enschede, die mij afleverde bij mijn werkplek.
Mooie tijd.



Maar met advies van mijn handige, alleskunner, zwager Jaap, was de link snel gezet, geruild met een VW kever, en dat was de omzwaai naar Volkswagen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten